Saturday, December 8, 2012

KASUT STOKING KOREA

Kasut stoking korea ini merupakan stoking dari Korea. Ia merupakan suatu cara pemakaian tradisional mengikut budaya masyarakat Korea. Mereka membawa stoking kasut ini di dalam beg tangan dan memakainya apabila berada di dalam rumah atau dimana-mana saja bagi tujuan melindungi dan memanaskan tapak kaki.

Nenek saya adalah orang Korea yang telah tinggal di Malaysia selama lebih dari 40tahun. Semasa menunaikan haji pada tahun 2005 , beliau telah menggunakan kasut ini sepanjang masa dan mendapati ianya banyak membantu terutamanya semasa mengerjakan tawaf dan saie.

Disamping kualiti, fabrik, dan rekaan yang menarik  kasut stoking ini sangat istimewa kerana mempunyai tapak yang ditambah dengan 'biji-biji bergetah' sebagai salah satu cara mengurangkan kelicinan semasa berjalan (anti-slippery).

Kelebihan penggunaan kasut stoking korea ini tidak hanya  semasa mengerjakan haji dan umrah, tetapi boleh juga digunakan untuk :


-pemakaian harian di dalam rumah / semasa tidur 

-wanita dalam pantang dan semasa period bagi mengelakkan daripada kemasukan angin.

Jadi bagi sapa2 yang berminat atau yang akan mengerjakan umrah tahun hadapan bolehlah mendapatkan kasut stoking ini yang sangat praktikal dan membantu tidak kira dimana jua anda berada.





RM18 - sepasang
RM45 - 3 pasang 



No comments:

Post a Comment